Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 389



Hola Pops!
Els Outsiders van a la llibreria.
El Sound System torna a ressenyar la banda sonora del cicle Fora de Joc. Aquest esdeveniment cultural avança i vertebra una part del submón premianenc i maresmenc. Els Amics d'Alan Smithee formen part d'aquella xarxa de complicitats en fora de joc de la qual el nostre Sound System en forma part i li aporta una dimensió musical.
La cinquena sessió del Fora de Joc III incideix en les subcultures i en la condició outsider. Els Smithee's es traslladen a la capital del Maresme, visiten Dòria Llibres -nou espai d'agitació cultural instal·lat a Mataró- i despleguen les seves línies d'atenció.
Les figures i els fenòmens que relacionarem poden semblar fragments d'un puzzle impossible. Intentarem encaixar-les. Aquí les teniu: l'avantguarda radical de la contracultura de Detroit dels 60. La misteriosa figura de Mingering Mike, creador de propostes insòlites en un univers discogràfic imaginari. La poesia d'un llibertari de difícil accés com Jesús Lizano. La cruïlla político-cultural d'un referent de l'heterodòxia d'esquerres com Alfons Carlos Comín. Les aventures lisèrgiques d'un premianenc barceloní al festival Canet Roc. El fenomen para-esportiu d'una penya barcelonista combativa i humorística convertida en alternativa al tribunisme mercantilista i elitista.
Entrem, doncs, en la matèria viva del Fora de Joc.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'