Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 668


Hola Pops!
Ja cal que us calceu bé! Poseu-vos les camises de franela! Això no hi ha qui ho pari! El Sounda' es desconfina a força de programes i més programes. Avui ens plantem davant del llegat de la Creedence Clearwater Revival. Us presentem un monogràfic dedicat a la banda californiana i us disposem un set destinat a celebrar una festa de música directa, popular, variada i ben adobada de Rock'n'Roll, Soul blanc, Hillbilly, Country & Western i altres elements distintius del cançoner de la Creedence. El conjunt sorgit de 'El Cerro', en el cor de la Califòrnia dels seixanta, va saber expressar una mixtura d'estils que tenien el denominador comú de la tradició i de la senzillesa. Un quartet que va fer molt bons usos del patrimoni històric musical dels Estats Units i de la seva diversitat cultural. La Creedence va cavalcar emmig d'un temps de plena efervescència de la Rock Music més convencional i comercial, i ho varen fer sense concesions sonores, ni filigranes de producció i prescindint de qualsevol tipus de sofisticació. Des de la seva estètica fins a les seves cançons, el món dels germans Fogerty, en John a la veu i guitarra més en Tom a la segona guitarra, del bateria Doug "Cosmo" Clifford i del baixista de les ulleres de catedràtic, Stu Cook, era un tot en fora de joc sense manies. Capaços d'omplir grans recintes, adobant l'escenari de material de carrer i acampada, la Creedence van ser el senyal de pista que mantenia vives les arrels de la música del rerepaís, de les muntanyes, dels camps, de les tavernes, de les fàbriques i de les platges. Avui escoltarem a tota una institució. Amb tots vosaltres...els Cridenssssss!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'