Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 362






Hola Pops:

L’any 1961 el pianista Bill Evans va protagonitzar els seus memorables concerts al Village Vanguard de Nova York. Aquelles sessions representen un dels punts més elevats de la història del jazz.
La figura de Bill Evans, vinculada al llegendari Kind of Blue de Miles Davis, va trastocar el concepte del trio (piano-baix-bateria) i fou precisament amb els concerts i enregistraments del Vanguard quan el pianista ens va proporcionar els seus millors tresors.
Avui al Sound System repasem la música del trio de Bill Evans -amb Scott LaFaro al contrabaix i Paul Motian a la bateria- que ens retorna amb tota la seva densitat i constitueix un magnífic interludi enmig del soroll i la fúria d’aquests darrers anys de sostinguda demolició civilitzatòria.




Comentaris

El viruelas negro ha dit…
Molaría pinchar a Radio Futura con La Escuela de Calor, pardos.

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'