Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 669


Hola Pops!
Ni més ni menys que Can Vuitanta. I és que el teclista mitològic Herbie Hancock ja n'ha fet 80. Vuit dècades de passió. Els camins de HH han estat prolifics i determinants per al curs de la història del Jazz i de les derivacions musicals d'aquesta gran música clàssica afroamericana del segle XX. Una música que segueix oberta en els nostres dies. Un jove Hancock ja esmerçava el seu talent a la Blue Note i entrava en un dels quintets gloriosos de la carrera de Miles Davis. El nostre teclista entrava i sortia de segells i registres, treballava per encàrrec i per disposició personal, creant materials del tot definitius. Un clàssic. també el tenim fent bandes sonores de pelis, destacant aquella sagrada cinta d'Antonioni que fou Blow Up. Així va empeltar les sonoritats del Funk i del Pop dins d'un projecte descomunal i revolucionari com va ser Head Hunters, tot i tancant un altre projecte de Jazz afro-sideral com a Mwandishi. Després d'elevar el llistó, la carrera del mestre va assolir nous reptes entrant per la porta gran en les tendències del Hip Hop de primera volada i electrocutant estudis i escenaris. Parel·lelament es retrobava amb la vella guardia i es muntava un V.S.O.P. en tota regla a base de recobrat Hard-Bop. I ell seguia endavant, fent gires, col·laboracions, tributs, duets, experiments i noves aventures. En queden pocs dels seus. Avui visitem Can Vuitanta. Les vuitanta primaveres de Sa Magistral Majestat Herbie Hancock.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'