Hola Pops!
Avui oferim un dels nostres monogràfics especials i vinculats a un concepte que ultrapassa la matèria musical vinculant-la amb el seus entorns. És coneguda la relació directa entre la música Pop i el món del còmic i de la il·lustració. Ambdós casos tenen en comú el territori de les avantguardes i de l'underground. El Sounda' estendrà aquesta intersecció a altres àmbits de la música i de la il·lustració popular. El mateix món del Pop, com el del Rock, del Jazz i de les músiques de la nostra era, tindran una tria en el Melting Pot, el monogràfic del Sounda'.
Avui volem lligar imatges i sons, cobertes, portades, fundes, envelops, contracobertes, lloms, dissenyadors, dibuixants, cantants, conjunts i una colla de discos imprescindibles. Ho farem tirant d'alguns genis de la banda il·lustrada i de la banda sonora. Amb tots vosaltres, doncs, aquest Còmics & Sons que resumeix i recull allò que, per sort, és inabastable i infinit.
1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d...
Comentaris