Passa al contingut principal

Comentaris

la primera vegada que el vaig escoltar va ser dins d'un doble LP de Frank Zappa & the Mothers of Invention. El tio ho tocava tot i per tots els registres. Fins i tot el vaig veure tocant la bateria, "in person" a Terrassa amb un grup format per Peter Erksine, John Abercrombie i Marc Johnson... el bateria Erskine va baixar al públic a xerrar i el Brecker va agafar les baquetes i no es podia distingir la baterística del Brecker de la del Erskine. Crec que el seu mentor a Catalunya va ser el saxofonista Joan Roca (sempre a la reserva, segur que aquest Joan li dóna mil voltes al mediàtic Llibert Fortuny).
Brecker is here!
SOUNDA' ha dit…
frase:

""""""
pregunta:
què és negre, rodó, va d'etiqueta i porta calçotets?
resposta: el disc.

a)és negre perquè és de vinil.
b)és rodó perquè permet el desplaçament de l'agulla.
c)va d'etiqueta perquè sapiguem el seu nom.
d)porta calçotets per preservar-lo de la pols.

Un diccionari enciclopèdic mínim: el vinil, la rodona, la galeta i la bossa, la portada, l'agulla, el plat, les botigues de discos, el misteri de cada nova adquisició.

Molts anys, moltes hores, d'atenta escolta. D'obstinat culte al fetitx de la preuada mercaderia.

I tot just comencem.

""""""
Anònim ha dit…
Recordo un estiu de finals dels 70 en un pis del carrer de Joan Prim on ens trobàvem l'Àngel, la Montse, en Joan Roca i jo mateix entre d'altres, la portada d'aquell disc dels Brecker Bros. on es veien les cares dels dos germans, Michael i Randy…
Fantàstic!!
joan prim 78-80? sempre plovia!
Joan Prim 7! off course! la comuna musical per excel·lència! dels anys 80!

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d...

PREMIÀ, RETROSPECTIVA SONORA

Les geografies del Premià Sonor. Aquest podria ser el títol d'un treball d'investigació sobre la petjada del disc i la sonoritat musical a escala local. Sovint ho penso. Sovint ho parlem entre els dos membres de Stereo2. Una primera pinzellada podria anar dirigida als territoris impossibles de l'arqueologia musical moderna de Premià. Temps de Boîtes & Discothéques (mots francesos que van fer fortuna i que encara circulen en el sistema anglosaxó). Una primera ullada ens portarà a considerar els territoris sonors premianencs dels anys 70. Els anys 70 com a contrucció temporal avaluable en el record. La constel·lació discotequera de Premià de Mar consistia en nombrosos clubs i curiosos establiments on es podien adquirir vinils de manera excitant i amb compta-gotes. Clubs: Bellamar, el rei dels salons de ball del Baix Maresme, reconvertit en diverses versions en Night Club (una altra afortunada denominació) o "disco". Un lloc que acollia la primera diversitat loca...

SOUNDA' 827

  Hola Pops! Doble sessió del Sounda'. Obre el programa una raresa del període Prestige del baterista Idris Muhammad . Un artista de les baquetes que ha fet de tot en el món del Jazz i que va gaudir d'un paper singular en els temps del Jazz Rock d'orientació Funk. Idris va tocar amb grans del Jazz com Pharoah Sanders, Nat Adderley o Lou Donaldson. Fins i tot es va atrevir en el món del Rock en algunes sessions amb la mítica banda Little Feat. Avui farem un tastet. La segona part serà una ressenya sonora del projecte que vincula música de combat i presons. Una experiència de la qual el baterista premianenc Marc Ayza n'és un referent de primera. El Sounda' obre les portes a un dels grans esdeveniments de la cultura musical més compromesa que tindrà Premià de Mar com a base. Just aquesta mateixa setmana. Som-hi, Pops!