Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 341



Hola Pops!


La Soul Jazz Records treballa de valent en l'art de la recopilació musical i agrupa temàtiques amb dedicació i bon gust. L'amalgama del soul i del gospel no és cap ocurrència etiquetadora. Ambdos conceptes tenen origens i trajectòries compartides i així ho demostrarem a la secció negra del Soul Corner. A l'altra cara del programa farem unes pinzellades al que fou local de referència de la New Wave barcelonina, el Metro. Un espai de durada efímera que va catalitzar l'inici dels anys vuitanta en plena equació postmoderna.


Comentaris

Santifun ha dit…
Otia,la sala Metro! Una disco original, si senyor.
Concerts al primer pis,pelis porno al segon, o ballar l'In-a-gadda-da-vida sencera a la planta baixa, eren unes de les moltes i originals ofertes per l'època.
Va tindre molt èxit al principi,aqui vaig veure els Radio Futura abans de ser massa coneguts o grups anglesos sospitosos típics dels 80, com els Brilliant. Desprès van fer un gir neoromantic, amb tètriques ambientacions i nínxols a les parets i vam fugir espaordits, no fos que ens xuclessin la sang...
Àngel ha dit…
Santi: estaves al concert de Brilliant? ostres, jo també hi vaig anar, fins i tot tinc un maxi-single d'ells, formidable memòria, quins temps!
penyabogarde ha dit…
recordeu que el metro Badal va molt bé per anar al Camp Nou venint del centre de la ciutat. No sabem si aquest metro que anuncieu porta per bon camí.

I als del Gospel els hi demanem que cantin una missa negra a viva veu dedicada al senyor Mourinho i al gosset faldiller Karanka.

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d...

PREMIÀ, RETROSPECTIVA SONORA

Les geografies del Premià Sonor. Aquest podria ser el títol d'un treball d'investigació sobre la petjada del disc i la sonoritat musical a escala local. Sovint ho penso. Sovint ho parlem entre els dos membres de Stereo2. Una primera pinzellada podria anar dirigida als territoris impossibles de l'arqueologia musical moderna de Premià. Temps de Boîtes & Discothéques (mots francesos que van fer fortuna i que encara circulen en el sistema anglosaxó). Una primera ullada ens portarà a considerar els territoris sonors premianencs dels anys 70. Els anys 70 com a contrucció temporal avaluable en el record. La constel·lació discotequera de Premià de Mar consistia en nombrosos clubs i curiosos establiments on es podien adquirir vinils de manera excitant i amb compta-gotes. Clubs: Bellamar, el rei dels salons de ball del Baix Maresme, reconvertit en diverses versions en Night Club (una altra afortunada denominació) o "disco". Un lloc que acollia la primera diversitat loca...

SOUNDA' 827

  Hola Pops! Doble sessió del Sounda'. Obre el programa una raresa del període Prestige del baterista Idris Muhammad . Un artista de les baquetes que ha fet de tot en el món del Jazz i que va gaudir d'un paper singular en els temps del Jazz Rock d'orientació Funk. Idris va tocar amb grans del Jazz com Pharoah Sanders, Nat Adderley o Lou Donaldson. Fins i tot es va atrevir en el món del Rock en algunes sessions amb la mítica banda Little Feat. Avui farem un tastet. La segona part serà una ressenya sonora del projecte que vincula música de combat i presons. Una experiència de la qual el baterista premianenc Marc Ayza n'és un referent de primera. El Sounda' obre les portes a un dels grans esdeveniments de la cultura musical més compromesa que tindrà Premià de Mar com a base. Just aquesta mateixa setmana. Som-hi, Pops!