Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 153





Stereo2 estem en deute amb Michael Brecker. Aquest saxofonista ha viscut una trajectòria descomunal de creació, col·laboració, treball, connexió i eclecticisme. Alguns l'anomenaven "el saxofonista perfecte", altres s'espantaven amb la seva tècnica fora del comú. Altres, com nosaltres, ens acostumavem a la seva omnipresència dins de les discoteques casolanes. Ara estava amb Frank Zappa, ara estava amb James Brown, ara marcava una frase a la galàxia funkadèl·lica, després treia el cap per els estudis ECM i facturava el millor de Pat Metheny o podia posar la seva sonoritat al servei d'Eric Clapton quan aquest darrer s'arrossegava en el període més gris, fins i tot va flirtejar amb l'escena pop de Nova York i el teniem al costat del millor Lou Reed. I la seva obra particular, els seus quartets, els seus treballs a Impulse, i els Step Ahead i, sobretot, la millor banda de vent funketitzat de tots els temps: la Brecker Brothers Band... amb el fidel germà Randy i el primer David Sanborn, el millor Sanborn! Decididament el Brecker no es pot abastar amb un telex com aquest. Que soni sempre!

Comentaris

Anònim ha dit…
no ha tocat amb Chenoa? pregunto per preguntar
Rodolfo ha dit…
com que veig que can tati esta desactivat provo de dir-ho aquí:

presentem els cantimplores al yamshes!
ep! sempre et visito encara que no pugui escriure per problemes tècnics al teu blog...i no estic desactiviat!!!!

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d...

PREMIÀ, RETROSPECTIVA SONORA

Les geografies del Premià Sonor. Aquest podria ser el títol d'un treball d'investigació sobre la petjada del disc i la sonoritat musical a escala local. Sovint ho penso. Sovint ho parlem entre els dos membres de Stereo2. Una primera pinzellada podria anar dirigida als territoris impossibles de l'arqueologia musical moderna de Premià. Temps de Boîtes & Discothéques (mots francesos que van fer fortuna i que encara circulen en el sistema anglosaxó). Una primera ullada ens portarà a considerar els territoris sonors premianencs dels anys 70. Els anys 70 com a contrucció temporal avaluable en el record. La constel·lació discotequera de Premià de Mar consistia en nombrosos clubs i curiosos establiments on es podien adquirir vinils de manera excitant i amb compta-gotes. Clubs: Bellamar, el rei dels salons de ball del Baix Maresme, reconvertit en diverses versions en Night Club (una altra afortunada denominació) o "disco". Un lloc que acollia la primera diversitat loca...

SOUNDA' 827

  Hola Pops! Doble sessió del Sounda'. Obre el programa una raresa del període Prestige del baterista Idris Muhammad . Un artista de les baquetes que ha fet de tot en el món del Jazz i que va gaudir d'un paper singular en els temps del Jazz Rock d'orientació Funk. Idris va tocar amb grans del Jazz com Pharoah Sanders, Nat Adderley o Lou Donaldson. Fins i tot es va atrevir en el món del Rock en algunes sessions amb la mítica banda Little Feat. Avui farem un tastet. La segona part serà una ressenya sonora del projecte que vincula música de combat i presons. Una experiència de la qual el baterista premianenc Marc Ayza n'és un referent de primera. El Sounda' obre les portes a un dels grans esdeveniments de la cultura musical més compromesa que tindrà Premià de Mar com a base. Just aquesta mateixa setmana. Som-hi, Pops!