Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 674


Hola Pops!
Seguim en fora de joc però intentem jugar damunt la gespa. Un programa més del Sounda' en situació excepcional. Avui convoquem la fantasmagoria teutona dels Amon Düül. La banda bavaresa us oferirá un set especial dedicat al seu disc més representatiu. Rescatem Yeti, un LP de cartró i pedra que presenta el bo i millor d'aquesta agrupació d'artistes i activistes de l'Alemanya underground dels anys setanta. Es tracta d'un treball conceptual ideal per capvespres agitats i per horitzons farcits de llamps i trons. Escenografia decadentista per a seguidors de la lisèrgia sonora. Això és el que us espera amb aquest Yeti de la Selva Negra que ens evocarà l'home de les neus del Nepal i al Migú tibetà. Definits els elements estètics del projecte, amb Yeti assistim a una experiència proto-Hard Rock de dimensions descomunals. Amon Düül la van fer grossa i molt forta a base de remenar l'olla amb ingredients tenebrosos, referències mítiques, ecologisme de la primera volada i ambient condensat de substàncies hiperdèliques. Els protagonistes d'aquest programa van definir uns paràmetres inusuals i, fent balanç d'una trajectòria ambivalent, ja ha arribat l'hora de reivindicar el primer tram de la seva discografia. Yeti és un disc insòlit habitat per guillotines al·lucinatòries, arcàngels voladors, cervells oberts en canal i tot un glosari de títols fets a la justa mesura del que va ser un relat d'art Rock inimitable. Gent del Sounda': Ho tenim clar i meridià, això és Amon Düül i aquesta és una de les apostes més arriscades de la factoria Sounda': Benvinguts al Nepal, camí del Tibet, des de la Selva Negra més angosta i humida. Territori Yetiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d...

PREMIÀ, RETROSPECTIVA SONORA

Les geografies del Premià Sonor. Aquest podria ser el títol d'un treball d'investigació sobre la petjada del disc i la sonoritat musical a escala local. Sovint ho penso. Sovint ho parlem entre els dos membres de Stereo2. Una primera pinzellada podria anar dirigida als territoris impossibles de l'arqueologia musical moderna de Premià. Temps de Boîtes & Discothéques (mots francesos que van fer fortuna i que encara circulen en el sistema anglosaxó). Una primera ullada ens portarà a considerar els territoris sonors premianencs dels anys 70. Els anys 70 com a contrucció temporal avaluable en el record. La constel·lació discotequera de Premià de Mar consistia en nombrosos clubs i curiosos establiments on es podien adquirir vinils de manera excitant i amb compta-gotes. Clubs: Bellamar, el rei dels salons de ball del Baix Maresme, reconvertit en diverses versions en Night Club (una altra afortunada denominació) o "disco". Un lloc que acollia la primera diversitat loca...

SOUNDA' 827

  Hola Pops! Doble sessió del Sounda'. Obre el programa una raresa del període Prestige del baterista Idris Muhammad . Un artista de les baquetes que ha fet de tot en el món del Jazz i que va gaudir d'un paper singular en els temps del Jazz Rock d'orientació Funk. Idris va tocar amb grans del Jazz com Pharoah Sanders, Nat Adderley o Lou Donaldson. Fins i tot es va atrevir en el món del Rock en algunes sessions amb la mítica banda Little Feat. Avui farem un tastet. La segona part serà una ressenya sonora del projecte que vincula música de combat i presons. Una experiència de la qual el baterista premianenc Marc Ayza n'és un referent de primera. El Sounda' obre les portes a un dels grans esdeveniments de la cultura musical més compromesa que tindrà Premià de Mar com a base. Just aquesta mateixa setmana. Som-hi, Pops!