Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 696

 


Hola Pops!
Torna el Soul Corner i ens arriba des del Rust Bel dels Estats Units. En el bell mig del Cinturó d'Òxid hi trobem l'estat d'Ohio i si ajustem més el GPS arribarem a la ciutat de Dayton. És en aquesta localitat a on va neixer, es va desenvolupar i va explotar el projecte musical dels Ohio Players. Es tracta d'una agrupació de Black Music que va saber transitar per tots els camins de la música de la Jove Amèrica Negra. Amb uns inicis marcats per la sonoritat Soul de sèrie B, el grup va evolucionar cap a uns registres de psicodèlia Funk que el portaria a festejar amb l'escena de la música 'disco' dels anys vuitanta, aportant el seu segell de sofisticació i paroxisme sensual. El progama d'avui ens traslladarà a la fase transitòria entre el seu Soul juvenil i el Funk setanter. Avui ens centrem en el període rhythm and blues i en les seves primeres incursions en el planeta Funk. Cal esmentar que la zona d'Ohio és des de sempre un dels epicentres de la música Funk. La terra de Bootsy Collins i George Clinton és la terra dels nostres Players d'aquesta nit. La formació històrica de la banda, doncs, ens presenta una alineació memorable que inclou a Robert Ward (guitarra), Marshall "Rock" Jones (baix), Clarence "Satch" Satchell (saxos i guitarra), Cornelius Johnson (bateria), Ralph "Pee Wee" Middlebrooks (trompeta/trombó) i un jove guitarrista com Leroy "Sugarfoot" Bonner que esdevindria referent i imatge frontal de la banda exitosa de les dècades posteriors. Això és el Sounda' i aquesta és la recepta del dimarts radiofònic de la nostra vila. Projectant estereofonia en totes direccions i planetes.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d...

PREMIÀ, RETROSPECTIVA SONORA

Les geografies del Premià Sonor. Aquest podria ser el títol d'un treball d'investigació sobre la petjada del disc i la sonoritat musical a escala local. Sovint ho penso. Sovint ho parlem entre els dos membres de Stereo2. Una primera pinzellada podria anar dirigida als territoris impossibles de l'arqueologia musical moderna de Premià. Temps de Boîtes & Discothéques (mots francesos que van fer fortuna i que encara circulen en el sistema anglosaxó). Una primera ullada ens portarà a considerar els territoris sonors premianencs dels anys 70. Els anys 70 com a contrucció temporal avaluable en el record. La constel·lació discotequera de Premià de Mar consistia en nombrosos clubs i curiosos establiments on es podien adquirir vinils de manera excitant i amb compta-gotes. Clubs: Bellamar, el rei dels salons de ball del Baix Maresme, reconvertit en diverses versions en Night Club (una altra afortunada denominació) o "disco". Un lloc que acollia la primera diversitat loca...

SOUNDA' 827

  Hola Pops! Doble sessió del Sounda'. Obre el programa una raresa del període Prestige del baterista Idris Muhammad . Un artista de les baquetes que ha fet de tot en el món del Jazz i que va gaudir d'un paper singular en els temps del Jazz Rock d'orientació Funk. Idris va tocar amb grans del Jazz com Pharoah Sanders, Nat Adderley o Lou Donaldson. Fins i tot es va atrevir en el món del Rock en algunes sessions amb la mítica banda Little Feat. Avui farem un tastet. La segona part serà una ressenya sonora del projecte que vincula música de combat i presons. Una experiència de la qual el baterista premianenc Marc Ayza n'és un referent de primera. El Sounda' obre les portes a un dels grans esdeveniments de la cultura musical més compromesa que tindrà Premià de Mar com a base. Just aquesta mateixa setmana. Som-hi, Pops!