Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 697

 


Hola Pops!
Torna i retorna el Sounda. Torna i retorna la secció Into The Groove. Torna i retorna la sonoritat per sistema de tots els dimarts del món. Avui us oferim una mirada en perspectiva cap a l'escena del Jazz avantguardista del període 1971-1976 als Estats Units. Quan la New Thing esgotava la seva empenta propulsiva i forjava el relleu de la fase crepuscular de John Coltrane i del seu llegat, arribaven les noves promocions de la primera línia experimental, renovant i realimentant el sentit d'una avantguarda inserida en la cruïlla sonora que desfermava el context de replegament espiritual i d'expansió de noves formes de contestació social. Black Jazz Records sintetitza els elements d'una escena paral·lela a la de l'esclat de les darreres avantguardes i se suma a les experiències de l'Art Esnsemble of Chicago i les manifestacions paral·leles de la música creativa del moment. El pianista i compositor Gene Russell va impulsar el segell i va replicar els fonaments del maninstream des de Califòrnia, enllaçant amb les rutes emergents del nord del país i de Nova York. Fusió sense limits, tradició en transició, compromís amb els signes del carrer, espiritualitat, africanisme i certa psicodèlia, com a trets distintius d'un segell reivindicable i recuperat. Una oferta distingida de Stereo-2 cap a la comunitat sonora dels soundsistèmics que ens vulguin escoltar. No acostumem a fallar: Rigor, disciplina i  sant-tornem-hi a l'estudi 1 de Ràdio Premià de Mar.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'