Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 672


Hola Pops!
Avui ens ho fem per jamaicanes! El vaixell del Sounda' realitza parada, port i fonda a Kingston i us oferim un monogràfic emmarcat en la històrica secció de L'illa del Tresor. La dimensió coral del nostre programa acull la recomanació de la nostra col·laboradora Rudith que, en ocasió del nostre viatge transatlàntic, ens suggereix el contingut i la orientació de la secció. Heus aquí l'especial Songs for Reggae Lovers. Es tracta d'una antologia de materials de la Greensleeves Records que recull cançons d'amor elaborades amb solvència jamaicana i sense manies, ni miraments. Artistes de la talla de Gregory Isaacs, Johnny Osbourne, Dennis Brown, Barrington Levy i molts més. Gent de la primera línia de foc de l'escena històrica jamaicana, gent que ens animaran en un vespre més d'aquest confinament distòpic. Una sessió que promou viatges imaginaris per les rutes del Carib. Aquí estem, doncs, amb totes les ganes de tornar a les places, als carrers, als bars, als clubs, als concerts, a les muntanyes i a les costes. Una vegada més us lliurem un antídot sonor a prova de mil farmacioles. Sabem que la música és el far dels nostres dies. Sabem, també, que la nostra aspiració no és la d'assolir una 'nova normalitat' abstracta i burocràtica, sinó quelcom més concret i vital: Una recobrada vida quotidiana que sigui sinónim de cultura, treball, oci, salut i vida plena. Esperit Sounda' 100%. El vaixell atraca al port de Kingston. Jamaica. Premià de Mar. La terra promesa s'enlaire per l'horitzó, entre palmeres, altaveus i escenaris.  Amb la popa picant fort des del darrere: Som-hi pooooops. Som-hi que no ha estat res!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'