Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 673



Hola Pops!

Primer de tot us oferim unes paraules de part d'en Ramonet 77 i de l'Àngel Pagès:

"Ja falta menys temps per desconfinar l'equip complet del Sounda'. Els dies presents són d'una excepcionalitat insòlita. Ens ho hem muntat per aconseguir mantenir el fil del nostre programa. Hem comptat i comptem amb les col·laboracions de l'eix Triola-Solé i a dia d'avui seguim lliurant materials a l'audiència. Així doncs, agraïm el suport tècnic i la bona disposició del contingent excepcional del programa".

I ara anem de cara a barraca. Us presentem un monogràfic de la secció Can Francisquet dedicada als Dexys Midnight Runners. Aquella formació britànica nascuda a Birmingham va remuntar els anys vuitanta a base de cançoner popular, directe, arrelat en els barris i en la gent del carrer. Quin lloc millor que Can Francisquet per rememorar una colla d'essers mutants que transformaven la seva estètica en funció del moment precís!! Una colla d'artistes que oscilaven entre la imatge de captaires o de romàntics exquisits, passant per les seves inclinacions de Hard-Mods i Soul-Boys. La matèria sonora dels Dexys convidava a la festa, a la celebració i a la rotunda vindicació de la condició de classe i subcultura. Avui els oferim triats i recopilats. Ells tornen a sonar i nosaltres, la gent del Sounda, pilots, locutors, selectors i voluntaris, també volem tornar. Volem enxampar els micros i recobrar la vida quotidiana. Salut a tothom. Feu bondat que l'estiu ens espera!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'