Passa al contingut principal

SOUND SYSTEM 776


 

Hola Pops!

Ja hi tornem a ser i com tots els dimarts la volem fer grossa. Avui us oferim un doble set magnètic i del tot propulsat cap a les pistes de ball, els carrers i els cors de la nostra audiència.
Vint anys en antena ens reclamen i seguim mantenint la fe en l'assumpte musical, subcultural i popular.

A la primera part el Sounda' Juke-Box ens mostrarà les habilitats amb el Hammond B3 a càrrec del teclista Charles Earland. Pur Groove en clau Jazz/Soul/Funk i una interpretació de solvència contrastada, entre d'altres més, en les factories Prestige, Milestone i Mercury, referents del millor Jazz Modern dels seus temps. Escola Jimmy Smith, descendència reeixida i domini especial del teclat pedestre conegut com el Walking Bass o pedalera de baixos del seu instrument. És Groove i és Sounda'. I puntu!

La segona part del programa és territori Radio Wonderful dedicat a l'escena del U.K. Power Pop & New Wave 77-81 i ens demostrarà que l'esclat del Punk va anar acompanyat d'una festa  hedonista i visceral que unificaria el Pub Rock, el revivalisme Sixties i un desplegament de Pop alegre, directe i resolutiu. Aquella explosió presentava singles, petits locals, fanzines, estètiques outsiders i resistència anti-Thatcheriana i va fer que la Nova Onada ultrapassés el nihilisme Punk combinant festa i ironia amb una dignitat de classe obrera i bon football des de les grades.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SUMMER OF LOVE 1967-2007, QUARANTA ANYS DE PSICODEL·LIA

1967. Any referencial en termes de música popular. L'any 1967 és l'any de l'estiu de l'amor. Quaranta anys han transcorregut del hippisme. La fenomenologia del 67 transcendeix el vessant de l'estererotip multicolor i ens provoca un frenètic impuls revisitador. La Costa Oest californiana festejava un moment singular, un context internacional de revolta i creació en espiral. El 67 era una explosió estètica, social, generacional i cultural. El 67 era, també, un símptoma de la fallida d'un model conservador, belicista i autoritari. L'escletxa del 67 (com la del 68) fou una globalitzada resposta "avant-la-lettre" al discurs de l'establishment. El 67, com el 68, també fou abortat des de dins i des de fora. Les dates senyalades apuntaven el cel i, contemporàniament, l'abisme creixia sota terra. De tot allò en farem un document sonor en els propers Sound System. La música de Califòrnia (Grateful Dead, Jefferson Airplane, Doors, Mobby Grape) i d'